lördag 10 december 2011

Intervallträning

Jag inledde helgen med ett intervallpass på löpbandet. Jag inleder med en minuts lugn jogging för att sedan komma igång med intervallerna där jag idag växelkörde varje minut, alltså ökade och sänkte farten på löpbandet varje minut. Så här kan farten se ut på löpbandet 10-12-10-14-10-14-8-12- etc... och så håller jag på i 20 minuter och avslutar sen med två minuters nedvarvning. Jag har inget direkt upplägg uttänkt innan utan kör på och försöker utmana mig så gott det går. De sista minuterna ska vara riktigt tunga. Det här sätter igång kroppen ordentligt, hjärtat får jobba och framförallt får man igång efterförbränningen till skillnad från annan konditionsträning. Hittade den här bilden som beskriver det bra tycker jag.

1 kommentar:

  1. Just nu kan du vinna en köksassistent från OBH Nordica hos mig till ett värde av 2595:-

    Du missar väl inte det?

    Kram
    /Nellie

    http://sockertussen.blogspot.com/2011/12/tavling-vinn-obh-nordicas-nya.html

    SvaraRadera