måndag 5 december 2011

Torrschampo

Efter ett svettigt träningspass känns håret oftast ofräscht, dock mår inte håret bra av att ständigt tvättas, det tenderar att blir torrt och trist och nu när vi går mot kallare tider även mer elektriskt och flygigt. Så hur gör man då, man vill ju inte gå från gymmet med smutsigt och stripigt hår? Lösningen heter torrschampo, och dessa små mirakelflaskor har visat sig bli mina bästa vänner. De dagar jag inte vill tvätta håret sprayar jag det med torrschampo istället och håret får en fräsch känsla. Jag sprejar närmast hårbotten, låter det verka några sekunder innan jag med hjälp av handen drar ut schampot i längderna och undviker att få vita fläckar i håret. Torrschampot hjälper till att suga upp det feta i håret och det får en nyduschad känsla och lukar gott igen, suveränt.

Jag har hittills använt mig av två olika torrschampon, ett från Klorane och ett från Lee Stafford.

Lee Stafford var det första märket jag testade och tycker att det fungerar bra, men känslan av nytvättat hår håller bara i sig en dag.
Under en utlandssemester passade jag på att köpa torrschampot från Klorane, och tycker att det håller bättre och har en fräschare doft. Dock måste man borsta ut detta ordentligt annars lämnar det vita spår i håret. Vilket torrschampo är er favorit?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar